داستانِ من

Little did I know, that the ending would be something completely different
Little did I know, that the ending would be something completely different

آخرین به روز رسانی در تاریخ 22 تیر 1399

از اولین سال ورود به دانشگاه، شاید حتی قبل از آن، مطمئن بودم که برای ارشد از یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش خواهم گرفت. چهار ساله همه‌‌ی درس‌ها را به بهترین حالت پاس خواهم کرد (زهی خیال باطل!)، پذیرش از دانشگاه مورد علاقه‌ام در کانادا خواهم گرفت و برای ادامه‌ی تحصیل در آی‌تی، سوار بر هواپیما از تهران به تورنتو پرواز خواهم کرد.

ورودی سال ۹۳ کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه تهران هستم. رشته‌ای که از سال دوم دبیرستان تمام تلاشم را برای رسیدن به‌ آن کرده بودم.

سال‌های اول و دوم گذشت، هر از گاهی لیست دانشگاه‌های اُنتاریو (Ontario) را نگاه می‌کردم. در بخش Gallery وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها گشتی می‌زدم و سعی می‌کردم با دیدن عکس‌های کَمپِس (محوطه‌ی دانشگاه) و تصور خودم در آنجا، دانشگاه مورد علاقه‌ام را انتخاب کنم.

حدود آخرهای سال سوم به دنبال جایی برای گذراندن کارآموزی‌ کارشناسی‌ام بودم. دنبال تجربه‌های خاص می‌گشتم. تا اینکه از طریق چند نفر از دوستان سال‌بالایی‌ام با موسسه‌ای با نام آیسته (IAESTE) آشنا شدم که هدفشان فرستادن دانشجوها به کشورهای مختلف برای گذراندن کارآموزی بود. به نظرم تجربه‌ی جالبی می‌توانست باشد، بنابراین با دیدگاه گذراندن سه ماه تابستان در جایی متفاوت و بر سپری کردن کارآموزی، اپلیکیشنم را برای آیسته‌ی ایران (در خیابان قدس، روبه‌روی دانشگاه تهران) فرستادم.

بعد از طی چندین مرحله آزمون و مصاحبه (و حدود ۲ ماه زمان) بالاخره یک پیشنهاد برای گذراندن کارآموزی در اتریش-وین از طرف آیسته‌ی ایران دریافت کردم. اولین کاری که کردم،‌ گوگل کردن Vienna در Google Image بود. اگر قرار بود این پیشنهاد را قبول کنم، باید می‌دانستم به کجا می‌روم 🙂

— متن در دست نوشتن است

امتیاز شما به این مطلب؟ (از راست به چپ)
هدی کرمانی
فارغ‌التحصیل کارشناسی فناوری اطلاعات دانشگاه تهران مدیر پروژه و دولوپر فعلی در وین