پیداکردن اساتید با زمینه تحقیقاتی موردنظر

آخرین به روز رسانی در تاریخ 15 دی 1399

پیدا کردن استاد می تواند شانس دانشجو را در گرفتن پذیرش و کمک هزینه تحصیلی در بسیاری از دانشگاه ها به ویژه آمریکای شمالی را به میزان زیادی افزایش دهد. از دیگر مزایای پیدا کردن استاد برای پذیرش، قبل از ارسال مدارک و پرداخت هزینه Application Fee این است که وقتی استادی نظر مثبت خودش را برای دادن پذیرش به دانشجو اعلام نماید، احتمال اخذ پذیرش بالاتر رفته و ارسال درخواست و پرداخت هزینه های تصادفی برای Application Fee کاهش خواهد یافت.

بسیاری از دانشجویان به دنبال راه های پیدا کردن استاد مورد نظر با زمینه تحقیقاتی مشخص هستند. بدون شک بهترین سایت برای یافتن اطلاعات اساتید، وب سایت دانشگاه و همچنین وب سایت شخصی اساتید می باشد. همچنین می توانید اسامی مقالات مرتبط با ژورنالهای زمینه تخصصی خود را استخراج کرده و سپس با جستجو در گوگل اساتید مربوط در زمینه تخصصی خودتان را پیدا کنید.

در خصوص سایت دانشگاه، به طور معمول پس از مراجعه به سایت به قسمت Academics، سپس Departments و در آخر Faculty مراجعه نمایید. همچنین شما می توانید با مراجعه به سایت دپارتمان مورد نظر، در قسمت Research به آزمایشگاه (Laboratory) اساتید و زمینه تحقیقاتی را مشاهده نمایید.

همچنین سایت های Research Gate و LinkedIn  می توانند در یافتن استاد و زمینه تحقیقاتی مورد نظر به شما کمک نمایند.

سایت http://www.ratemyprofessors.com نیز حاوی اطلاعات، دیدگاه‌ها و تجربیات دانشجویان درباره اساتیدی است که با آن‌ها کار کرده اند و یا در کلاسشان حضور داشته اند. این سایت برای ارزیابی استاد و دانشگاه مقصد مفید می باشد.

علاوه بر وب سایت دانشگاه، دو وب سایت زیر نیز تا حدود زیادی می توانند به صورت گزینه جانبی برای یافتن استاد در کشور خاصی با موضوع تحقیقاتی مشخص مفید باشند.

امتیاز شما به این مطلب؟ (از راست به چپ)
علی
دانشجوی رشته برق علاقمند به وبلاگ‌نویسی و نوشتن وقایع روزمره برای فرار از روز-مرگی!