تجربه مصاحبه ویزا در سفارت آمریکا در دبی

آخرین به روز رسانی در تاریخ 18 دی 1399

خب بچه های خوب مستر اسلیپی براتون قصه میگه:

از در سفارت اومدم وارد بشم افسر آقای خوش برخورد بود نگاه کرد تو عکس پاسپورتم و گرخید گفت این تویی(تو عکس پاسپورتم سیبیل دسته موتوری داشتم کچل با پیرهن زردی که منو عین خلافکارا کرده بود دقیقا 😂)؟ ماسکتو بردار و گفت نه این نیستی، یکم همینطور گیر داد و همکارشم تو شوک بود تا آخر گفت شوخی میکنم بیا برو داخل 😂

بعد داخل که وسایل اضافو گرفت و باز رفتیم جلوتر داخل ساختمون بعدی.

اونجا هم رفتم تو صف و باجه ی اول آی بیست و پاس رو گرفت یه خانم خیلی مهربون بود، اونم باز به سیبیلم گیر داد و داستان شد :))  یه نکته که بود، گفت عکس DS نباید قدیمی تر از ۶ ماه پیش باشه وگرنه باس همونجا عکس جدید میگرفتیم که ۴۰ درهم میشد.

ازونجا تموم شدم رفتم انگشت نگاری کردن و گفتن بشین تا نوبتت بشه.

افسر من یه آقای آمریکایی خوشتیپ بود که البته بنظر میومد بی تجربه باشه چون سوالارو اکثرا نپرسید و مدارکم یادش نمیومد بگیره. پاس و آی بیستو گرفت و اول پرسید چرا این پروگرم؟ که من گفتم ورژن کوتاهشو میخوای بشنوی یا بلندشو و گفت دومی و من توضیح دادم. تو جوابم گفتم میخوام در مورد سرطان تحقیق کنم که برگشت گفت رشته کامپیوتر چه ربطی داره به سرطان و اونجا بود که ریسرچ پلن رو کشیدم از تو مدارک و گفتم اینجا توضیح داده و خودمم گفتم موضوع تحقیقم چیه و چطور ربط داره.

بعد پرسید فامیل داری آمریکا که من گفتم فقط یه کازن دارم و شروع کرد به تایپ کردن. در این بین سی وی رو خواست ازم که بهش اول ورژنی رو که به دانشگاه داده بودمو تحویل دادم و بعدش گفتم اگه میخوای آپدیت شدشم هست که نگرفت ازم ولی اولیو به دقت خوند. آخرین شرکتی که کار کرده بودمو دید اونجا و ازم پرسید اینجا چیکار کردی که توضیح دادم. در این بین یادم اومد که برگ آسمو رو نکردم و گفتم راستی پرسیدی یادم رفت بگم که داداشمم اونجا بوده و سال قبل برگشته و درباره اینکه چی میخونده و چرا برگشته پرسید ازم. درباره شغل پدر و مادرمم پرسید که بهش گفتم و تامام. گفت به بررسی بیشتر نیازه و برگه زردو داد و منو بیرون انداخت.

جو بدی نداشت بنظرم و اذیت نمیکرد. البته دو مورد قبلتر از من بود که مصاحبش طولانی شد و خیلی پیچیده بود همین افسر بهش ولی تهش زرد رو داد بهش. کلا دو افسر بودن یه آقای چینی و یکی این آقا. اونطور که حدس میزنم پرونده ها قبل مصاحبه یه بررسی شده و بر همون اساس چیزایی رو که روش حساس ترن میپرسن و همه چیزو نمیپرسن.

نکته اینکه بعد مصاحبه شما با خطوط اتوبوس راحت میتونین برین بیمارستان آمریکایی ها که همون نزدیکه و تست بدین برا برگشت. حتما بلیط هواپیمایی اماراتتون همراه باشه، اینطوری ۱۵۰ درهم میگیرن بجای ۲۵۰ تا.

در ضمن من نه تنها از سپر استفاده نکردم، از نخ سوزن اسلیپی استفاده کردم که هیچکدومتون نخریدینش 😁

الانم سوالارو فرستادن که ۱۶ تاست مثل بقیه و ۱۶ ساعت فرصت پاسخگویی داریم.

همین دیگه مدارکم نخواستن چیزی 🙂

منابع و پیوندها

۱- منبع تصویر

امتیاز شما به این مطلب؟ (از راست به چپ)
نویسنده مهمان
نوشته‌های شما و مطالب مفیدی که بهشون برمی‌خوریم رو توسط این نویسنده (و درصورت تمایل، با اسم خودتون) منتشر می‌کنیم.