تفاوت بین دو معدل Major GPA و Overall GPA

آخرین به روز رسانی در تاریخ 23 تیر 1399

 Overall GPA به معدل کل گفته می شود. مثلا اگر در طول کارشناسی 142 واحد (تخصصی و عمومی و دروس پایه و …) پاس کرده باشید، معدل کل نمراتی گرفته اید به عنوان Overall GPA شما در نظر گرفته می شود. اگر دانشگاه این معدل را به مقیاس 20 نمره ای در نظر میگیرد، باید معدل اصلی خود شامل دروسی که پاس شده اید و یا افتاده اید را حساب کنید. اما اگر مقیاس 4 نمره ای مدنظر دانشگاه است، دروسی که پاس نکرده اید (افتاده اید) را حذف کنید و سپس معدل خود را با در نظر گرفتن تمام دروسی که پاس کرده اید، محاسبه کنید.

Major GPA به معدل دروس تخصصی شما گفته می شود. اگر شما در مقطع کارشناسی رشته مهندسی برق تحصیل کرده اید، معدل دروس تخصصی که شما گذرانده اید (مثلا مدار های الکتریکی 1 و 2 – الکترونیک 1 و2 و …) باید برای این قسمت محاسبه شود. این دروس شامل تمامی واحدهایی است که در دانشکده گذرانده اید و شامل دروس پایه (ریاضی 1و 2، فیزیک 1 و 2و …)  و دروس عمومی (معارف، اخلاق و …) نمی شود.

برای محاسبه معدل مقطع کارشناسی ارشد، از آنجاییکه همه دروس تخصصی هستند، دو معدل Overall GPA  و Major GPA به طور مشابه شامل تمامی دروسی که شما گذرانده اید (به جز دروسی که پیش نیاز بوده) می شود.

امتیاز شما به این مطلب؟ (از راست به چپ)
احمدرضا
بیشتر مشغول انجام کارهای پشت صحنه