تماس‌های تلفنی مشکوک جهت ارائه‌ی خدمات غیرواقعی

آخرین به روز رسانی در تاریخ 22 تیر 1399

یکی از دوستان و خوانندگان سایت به اسم حمید برای ما این تجربه را ارسال نموده اند.

چند هفته پیش دائما شماره ای با موبایل من در آمریکا تماس می گرفت. معمولا به دلیل اینکه سیستم های تبلیغاتی زیاد هستند پاسخی به شماره های ناشناس نمی دادم. بعد از تماس های زیاد در چند روز متوالی، پاسخ تماس گیرنده رو دادم و شخص پشت تلفن از سیستم گارانتی ماشین تبلیغ می کرد. پس از اصرار زیاد که نیاز به گارانتی ندارم اعلام نمودند که ماشین رو میتونن با 400 دلار برای دو سال گارانتی کنند.

مطابق اصل اولیه که همه مطمنن خبر دارید، اول شماره تلفن تماس گیرنده رو در اینترنت جستجو کردم و خب شماره مشخصا مرتبط با یک شرکت بود و به هر حال Review هایی هم داشت. پس از تماس مجدد اعلام کردند می توانند قرارداد را ارسال کنند و در صورتیکه ما پشیمان شدیم تا یکماه فرصت کنسلی قرارداد وجود دارد.

هزینه 400 دلاری از کارت کسر شد و پس از عقد قرارداد و ارسال آن از طریق پس برای ما، مشخص شد که تازه قسط اول گارانتی ماشین را کم کرده اند. مبلغ اصلی 4000 دلار است!!! توجه شود که بارها در هنگام صحبت از ایشان پرسیدم که Total Price و تاکید نمودند که بله قیمت نهایی 400 دلار.

خلاصه پس از دریافت قرارداد تصمیم به کنسلی گرفتیم و پس از تماس گفتند باید نامه پست کنید و …

نامه پست کردیم و به موازات با کمپانی صادر کننده کردیت کارت تماس گرفتیم که هزینه را پس بدهند. زمان زیادی هم برای این موارد و پیگیری تلف شد.

با اینکه چند سال در آمریکا بودم و خیلی مراقب این قضایا بودم باز با یک راه جدید سعی داشتند قراردادی خلاف توضیح داده شده ارسال نماید.

نکته مثبت در خصوص کردیت کارت ها Dispute کردن و پس گرفتن پول است. اما اگر شما پول را نقد پرداخت کرده بودید ……….

بسیار در خصوص تماس های تلفنی جعلی چه با عنوان اداره مالیات، خدمات و … مراقب باشید.

امتیاز شما به این مطلب؟ (از راست به چپ)
علی
دانشجوی رشته برق علاقمند به وبلاگ‌نویسی و نوشتن وقایع روزمره برای فرار از روز-مرگی!