اهمیت وبسایت شخصی در فرآیند مکاتبه با اساتید

آخرین به روز رسانی در تاریخ 22 تیر 1399

توی این پست می خوام خیلی کوتاه به اهمیت وبسایت شخصی در فرآیند اپلای بپردازم. اگر همین الان یک وبسایت شخصی که پروفایل آکادمیکتون رو به سادگی نشون میده دارید (مثل اکثر دانشجوهای رشته کامپیوتر و …)، این نوشته رو رد کنید. :]

داشتن یک وبسایت شخصی که بتونه به سادگی پروفایل اکادمیک شما رو تشریح کنه می تونه کمک بزرگی توی ایمیل زدناتون و مکاتباتتون با اساتید باشه. و این چندتا دلیل داره که عبارتند از:

۱) نمایش ساده تر و جذاب تر رزومه تون کمک می کنه استاد درک بهتری از شما پیدا کنه و در پذیرش شما مطمئن تر باشه.

۲) اگر سایت منظم و مرتبی داشته باشید به طور ناخودآگاه به استاد القا می کنید که شما دانشجویی منظم، مصمم، و قابل اعتماد هستید و این یک معیار بسیار مهم هست برای اساتید (مخصوصا برای دانشجوهای کارشناسی)

۳) احتمال اینکه استاد با یه کلیک سایتتون رو چک کنه و به ایمیلتون جواب بده از اینکه رزومه خسته کننده PDF تون رو دانلود کنه و فلان و بهمان به طور قابل ملاحظه ای بالاتره.

۴) با چک کردن میزان بازدید از وبسایتتون می تونید یک فیدبکی هم از ایمیل زدناتون بگیرید که کمک می کنه بدونید وضعیتتون چطور هست.

۵) و در آخر، متن وبسایت شما می تونه به عنوان یک نمونه رایتینگ شما باشه و باز هم به شناخت استاد از شما کمک کنه.

خلاصه کلام اینکه مستقل از رشته تون، به احتمال خیلی بالا شما می تونید یک وبسایت شخصی تمیز که شما رو توی یک فضای جذاب به بهترین و ساده ترین شکل معرفی می کنه داشته باشید و در ایمیل هاتون به اساتید لینکش رو بزارید.

یه سوال…اگه خودتون استاد بودید و یک ایمیل از یک دانشجو از اون طرف دنیا می گرفتید که می خواد برای چند سال دانشجوتون باشه، دیدن وبسایت منظم شخص بهتون شناخت و اعتماد بیشتر نسبت به اون دانشجو نمیداد؟

این یک نمونه از وبسایت هایی هست که می تونید استفاده کنید: https://www.webs.com

امیدوارم این نوشته بتونه تا حدی مسیر اپلای رو براتون هموار کنه.

امتیاز شما به این مطلب؟ (از راست به چپ)
پرهام مستمع
کارشناسی ورودی ۸۹ برق-کنترل تهران و ارشد ورودی ۹۴ برق-مهندسی پزشکی تهران بودم. الان دکتری روانشناسی (نوروساینس) دانشگاه ایلینویز اربانا شمپین می‌خونم. ریسرچم هم در مورد ارتباطات کارکردی بین نواحی مغز با استفاده از سیگنال‌های سطح مغز در بیماران صرعی هست.