دوره‌های آنلاین رایگان دانشگاه‌های مختلف با ارائه مدرک

آخرین به روز رسانی در تاریخ 19 مرداد 1399

مسلما همه ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم در معرض تاثیرات ناشی از شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌ایم. شیوع این بیماری علاوه بر آسیب‌های مختلفی که تمامی جوامع را درگیر کرده است، باعث تعطیلی (و یا نیمه تعطیلی) بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر جهان شده است.

اما روی دیگر سکه، فراهم آمدن روزافزون منابع آنلاین جهت یادگیری از راه دور و به‌ویژه آموزش در خانه در دوران کرونا می‌باشد. بدین‌منظور دانشگاه‌های مختلف از جمله هاروارد، استنفورد، MIT و … اقدام به ارائه دوره‌های آنلاین و رایگان تحت عنوان Massive Open Online Course یا MOOC نموده‌اند. بسیاری از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های معروف دنیا همچون گوگل نیز از این بستر استفاده کرده و آموزش‎های مختلفی را ارئه داده‌اند.

این دوره‌ها که به صورت پویا تهیه شده‌اند، شامل جزییات کاملی همانند تصویر استاد به همراه نوشته‌ها (پاورپوینت و یا تخته هوشمند)، ارائه تمرین و کوییزهای مختلف، ایجاد فروم جهت پرسش و پاسخ بین دانشجویان کلاس، زیرنویس انگلیسی دوره‌ها و … می‌باشد.

اگر علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها هستید، از همین الان شروع کنید. به وب‌سایت های زیر مراجعه کرده و درس مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بسیاری از دوره‌ها پس از اتمام کلاس، گواهی پایان دوره با امضا استاد و لوگو دانشگاه/موسسه مربوطه به شما ارائه خواهد شد.

www.coursera.org

www.futurelearn.com

www.udacity.com

www.iversity.org

www.edx.org

www.udemy.com

در ادامه تصاویری از محیط آموزشی آنلاین سایت Coursera به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین وبسایت‌های ارائه آنلاین دروس دانشگاهی ارائه شده است.

تصویری از محیط دوره آموزشی
امکان مشاهده زیرنویش دوره آموزشی
برنامه ریزی دوره در هفته های مختلف
فروم جهت ارتباط دانشجویان و پرسش و پاسخ
نمرات و نمایش پیشرفت دانشجو
امتیاز شما به این مطلب؟ (از راست به چپ)
احمدرضا
بیشتر مشغول انجام کارهای پشت صحنه