اقامت در آمریکا در هفته‌های اول

آخرین به روز رسانی در تاریخ 22 تیر 1399

به طور کلی یکی از دغدغه های دانشجویان پس از ورود به آمریکا و سایر کشورها، اقامت می باشد. در این قسمت چند نکته در این خصوص ارائه شده است. پس از ورود به شهر محل تحصیل خود به منظور اقامت گزینه های زیر می تواند به شما کمک نماید.

1- پیدا نمودن دوستان قدیمی خود از طریق فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی و اقامت چند روزه در کنار آن ها ایده آل ترین راه اقامت موقت می باشد. به عنوان مثال در فیس بوک نام دانشگاه مقصد را جستجو کنید. به طور کلی اکثر دانشگاه ها انجمن ایرانیان دارند و از طریق فیس بوک و ارسال پیام به آنها می توانید اطلاعات دقیق کسب نمایید و حتی چند روزی در کنار دوستان ایرانی اقامت موقت خود را سپری نمایید.

2- استفاده از خوابگاه دانشگاه: معمولا خوابگاه دانشگاه هزینه بیشتری نسبت به اجاره خانه بیرون از دانشگاه دارد، از طرف دیگر مزیت خوابگاه این است که تاسیسات، سرویس و هزینه های انرژی کمتری دارید.

3- اجاره اتاق یا خانه: یکی از روش های ارزان سایت Airbnb.com هست که می توانید از آنجا یک اتاق یا یک خونه اجاره برای چند هفته اول با هزینه مناسب اجاره کرده و پس از ورود به آمریکا گزینه های اقامت دایم را بررسی نمایید. دقت کنید که در اخذ محل اقامت موقت که از طریق سایت هایی مثل Airbnb.com انجام می دهید همه موارد از جمله Reviewهای مرتبط با خانه شخص مقابل را مطالعه نمایید تا در هفته های اول به محل مطمن رفته و با مشکلی مواجه نشوید.

4- اجاره خانه با چند نفر: در این حالت می تونید از طریق شبکه های اجتماعی (فیس بوک، تلگرام و …) با چند نفر دیگر که برای تحصیل به همان شهر مقصد شما می روند، به صورت اشتراکی خانه اجاره نمایید تا هزینه های شما کمتر شود.

  • توجه: برای ورود به آمریکا اگر بتوانید دوستانی در آن ایالت پیدا کنید که به شما کمک کنند بسیار ایده آل خواهد بود. مسلما شخصی که در شهر مقصد محل تحصیل شما زندگی می کند با تمام معایب و مزایای محل های سکونت مختلف از جمله نزدیکی به دانشگاه، وجود حشرات موذی، نزدیکی به ایستگاه اتوبوس و …. آشنایی دارد. حتی ممکن هست به پیشنهاد بدهند که هفته اول در خانه آنها مستقر شوید تا خانه ایده آل را پیدا کنید.
امتیاز شما به این مطلب؟ (از راست به چپ)
علی
دانشجوی رشته برق علاقمند به وبلاگ‌نویسی و نوشتن وقایع روزمره برای فرار از روز-مرگی!