مراحل مختلف در روز مصاحبه در سفارت آمریکا

آخرین به روز رسانی در تاریخ 6 اسفند 1399

پس از اخذ وقت سفارت آمریکا در کشور مورد نظر خود (امارات، ترکیه، ارمنستان یا …)، بایستی جهت انجام مصاحبه در زمان تعیین شده در کنسولگری مربوطه حاضر شوید. قبل از سفر به کشور مربوطه، حتما مدارک لازم جهت مصاحبه (راهنمای مدارک ضروری در روز مصاحبه در این لینک) را به همراه داشته باشید.

به منظور آشنایی کلی با مراحل مختلف در روز مصاحبه در سفارت آمریکا و آنچه که در سفارت اتفاق خواهد افتاد، گروه how-to-apply بخش‌های مختلف را از مرحله ورود به سفارت تا پایان مصاحبه به صورت تصویری در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

1- هنگامی که به کنسولگری رسیدید، در بیرون از کنسول‌گری در صف مربوطه بایستید. قبل از ورود به کنسولگری بایستی پرینت قرار ملاقات و فرم DS-160 و پاسپورت خود را به آفیسر جلوی در نشان دهید تا به شما اجازه ورود به کنسولگری داده شود.

توجه: حداقل یکساعت قبل از زمان مصاحبه خود در سفارت حضور داشته باشید.

2- پس از ورود به کنسولگری، مسئول امنیتی بازرسی بدنی را از شما انجام خواهد داد.

نکته:

ورود وسایل الکترونیکی مثل موبایل، تبلت، لپ تاپ و همچنین کیف دستی و موارد خطرناک به درون کنسول گری ممنوع می‌باشد. حتی الامکان سعی نمائید این وسائل را با خود به همراه نداشته باشید. در صورت به همراه داشتن این وسائل، آنها را در قسمت ورودی تحویل دهید.

3- پس از ورود به کنسولگری در صف بررسی اولیه مدارک قرار می‌گیرید. ماموران سفارت به نظم و ترتیب در انجام کارها بسیار اهمیت می‌دهند. لطفا به این موارد و حساسیت‌های آن‌ها دقت کنید تا بدون حاشیه مصاحبه خود را انجام دهید.

4- در مرحله بعد یک مامور پرینت DS-160، تائیده وقت سفارت و پاسپورت شما را گرفته و مدارک را بررسی می‌نماید.

5- پس از بررسی و تائید مدارک، آفیسر یک کاغذ برچسب‌دار شامل یک بارکد اختصاصی روی پاسپورت شما می‌چسباند و مدارک را به شما تحویل می‌دهد. همچنین یک برگه نوبت نیز توسط آفیسر و یا در سالن به شما داده خواهد شد.

6- سپس در صف مرتبط با انگشت‌نگاری بایستید. توجه شود ممکن است قبل از انگشت‌نگاری در سالن انتظار مدت زمانی منتظر بمانید و سپس به صف انگشت‌نگاری بروید. پس از اینکه نوبت شما رسید اثر انگشتان دو دست شما گرفته خواهد شد. در این هنگام به راهنمایی‌های مسئول مربوطه توجه نمائید.

7- پس از انگشت‌نگاری، مرحله بررسی عکس شما انجام خواهد شد. در این مرحله اگر عکس آپلود شده در فرم DS-160 از نظر سفارت قابل قبول باشد، نیازی به تحویل عکس نخواهد بود. در غیر اینصورت عکس 5 در 5 شما توسط آفیسر اسکن خواهد شد.

8- در مرحله بعد کلیه مدارک به شما بازگردانده خواهد شد و بایستی به سالن انتظار رفته و منتظر اعلام شماره خود از بلندگو باشید.

9- در مرحله بعد در بخش سالن انتظار، منتظر بمانید تا شماره شما از بلندگوی مربوطه خوانده شود. پس از اعلان شماره، باجه‌ای که باید به آن مراجعه نمائید نیز اعلام خواهد شد. مدارک مورد نیاز (راهنمای مدارک ضروری در روز مصاحبه در  این لینک) جهت مصاحبه را آماده به صورت مرتب در پوشه داشته باشید.

10- پس از اعلام شماره به باجه مربوطه مراجعه نمائید.

11- در این مرحله به سوالات آفیسر صادقانه و با اعتماد به نفس پاسخ دهید. جهت مشاهده نمونه سوالات هنگام مصاحبه به بخش نمونه سوالات در روز مصاحبه در سفارت آمریکا در این لینک مراجعه نمائید.

12. پس از انجام مصاحبه سه حالت ممکن است اتفاق بیافتد.

حالت اول) تائید درخواست ویزا: در این حالت درخواست ویزای شما به صورت درجا مورد قبول واقع شده است و شما خواهید توانست کمتر از دو هفته ویزای خود را دریافت نمائید.

حالت دوم) کلیرنس: در این حالت پرونده شما از نظر آفیسر نیاز به بررسی بیشتری دارد و شما بایستی توسط شماره DS-160 و یا Case Number ارائه شده از طریق سایت مراحل بررسی پرونده خود را پیگیری نمائید. مدت زمان بررسی پرونده از دو هفته تا بیش از شش ماه ممکن است به طول بیانجامد. جهت مشاهده راهنمای پیگیری وضعیت پرونده پس از مصاحبه به بخش پیگیری وضعیت ویزای درخواستی در این لینک مراجعه نمائید.

حالت سوم) در درخواست ویزا: در این حالت متاسفانه درخواست ویزای شما رد شده است و بایستی با تکمیل نواقص و مشکلات مربوطه مجددا وقت مصاحبه گرفته و به سفارت مورد نظر مراجعه نمائید.

در صورت تائید درخواست شما، ویزای آمریکا (مشابه نمونه زیر) پس از طی شدن مراحل اداری در پاسپورت شما وارد خواهد شد.

امتیاز شما به این مطلب؟ (از راست به چپ)
احمدرضا
بیشتر مشغول انجام کارهای پشت صحنه