مراسم Ball Drop میدان تایمز نیویورک به مناسبت تحویل سال میلادی

آخرین به روز رسانی در تاریخ 22 تیر 1399

هرسال تو آخرین روز سال میلادی (New Year’s Eve) بیش از یه میلیون نفر از سراسر دنیا برای شرکت در مراسم “Ball Drop” میدون تایمز به نیویورک میان. مراسم از حدود ساعت ۶-۵ عصر به طور رسمی شروع می‌شه و با اجراهای زنده مختلف و پخش موزیک‌های شاد و رقص و آواز مردم همراهه. نمایشگرهای بزرگ در نقاط مختلف میدون هم استیج‌هارو پوشش می‌دن تا برای هرکس در هرنقطه‌ای از میدون، تاحدخوبی قابل مشاهده باشه. نکته جالب قضیه اینه که برای دیدن مراسم از داخل خود میدون، باید حدودا از ساعت ۱۱-۱۰ صبح برید میدون و تقریبا ۱۴-۱۳ ساعت بدون آب و غذا و سرویس بهداشتی در محوطه‌های گاردبندی‌شده و در دمای محسوس ۱۶- تا ۲۰- درجه، سرپا بایستید!


دسترسی به خیابون‌ها و مغازه‌های نزدیک محدود می‌شه ولی اگه بخواین از داخل هتل‌ها، رستوران‌ها یا بارها مراسم رو تماشا کنین، باید از ۳۰۰ تا چندهزار دلار پرداخت و قبلا جا رزرو کنید و خیلیاشون دید خوبی هم ندارند! هرچند همه هیجان و جذابیت داستان به همون یخ‌زدن و وسط میدون و بین جمعیت بودنشه وگرنه از تلویزیون هم می‌تونید مراسم رو زنده تماشا کنین.

عده‌ای هم میان از کنار گاردها از مردم سفارش نوشیدنی و غذا می‌گیرن ولی اگه احیانا دستشویی‌لازم بشین دیگه باختین و بهتره حتی‌المقدور چیزی نخورید! هرچند برای اینم بعضا راه‌حل‌هایی استفاده می‌کنن (پوشک بزرگسال!) ولی حتی اونم حدس می‌زنم اگه طولانی‌مدت تعویض نشه حس بدتری به آدم بده!



از ساعت ۶ مراسم به طور رسمی شروع می‌شه، توپ از محوطه خودش خارج می‌شه و از ستون تعبیه‌شده بالا میره. بعد از اون در پایان هر ساعت، چنتا از آرزوهای مردم رو رندم می‌خونن، بعضیا خواستگاری می‌کنن و روی نمایشگر برجی که توپ قرار داره هم یه ثانیه‌شمار میاد که مردم باهاش میشمرن و بعدش یه آتیش‌بازی مختصر و تو کل این مدت، توپ مرتبا طرح و رنگ‌های مختلفی به خودش می‌گیره. اما تو دقایق پایانی (۲۳:۳۰ تا ۰۰:۱۵)، همزمان با موسیقی، محدوده وسط هم شلوغ میشه و همه مشغول رقص و آواز و معاشقه هستن تا سال تحویل بشه و ثانیه‌شمار و آتیش‌بازی اصلی شروع بشه.

  • کلیپ تحویل سال 2020 از News 19 WLTX
  • کلیپ تحویل سال 2020 از NBC New York
امتیاز شما به این مطلب؟ (از راست به چپ)
یونس
وی تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه تهران و رشته‌ی مهندسی برق-مخابرات به اتمام رسانده و رهسپار خارج شده است.